Wat maakt het dat gasten een WOW! gevoel krijgen wanneer ze bij jouw bedrijf naar binnen stappen? Is het de inrichting, netheid?
Of is het de zorg en aandacht die jij de gast geeft. Ga jij de verbinding met de gast aan om te zorgen dat deze het WOW! gevoel krijgt?
Elke gast of klant maakt een safari door jouw organisatie. Dat kan een hele korte safari zijn met maar één of twee contactmomenten; bijvoorbeeld een telefonisch of via mail.
Maar het kan ook een meer intense safari zijn, bijvoorbeeld bij overheidsinstellingen, in de zorg bv. ziekenhuis of kliniek, in een winkel, hotellerie of horeca, waarbij heel veel contactmomenten zijn, variërend van de receptioniste, de gastvrouwen/heren, de winkelbediendes, artsen, beveiliging tot contactmomenten met bv catering en zo kunnen we nog even doorgaan.
Dus dit geldt niet alleen maar voor de horeca zoals vele mensen denken.
Ook binnen jouw organisatie is het belangrijk dat contactmomenten onderling tussen het management team en personeel als in beide disciplines onderling een WOW! gevoel geven. Door te benoemen hoe jij zelf behandeld zou willen worden om dat WOW! gevoel te krijgen kun je vaststellen wat je daarvoor zou kunnen doen om dat gevoel zelfs nog te overtreffen!